Klantenservice

Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Nadat je een mooi product hebt uitgekozen druk je op de groene ‘In winkelwagen’ knop. Vervolgens kom je op de ‘winkelwagen’ pagina. Op deze pagina zie je alle gewenste artikelen staan en kun je op de groene knop ‘Doorgaan met bestellen’ klikken. De volgende stap is het invullen van je gegevens, verzendmethode selecteren en afrekenen via de betaalmethode die jij het prettigst vindt. Druk op de groene knop ‘Verzend bestelling’, je bestelling is dan definitief. Wij zullen zo snel mogelijk aan de slag gaan om jouw bestelling te versturen!

  • Is bestellen zonder account mogelijk?

    Je kunt bij Wishpel heel eenvoudig bestellen zonder account. Bij het plaatsen van je bestelling kun je gewoon eenmalig je contactgegevens en adres invullen. Als je wilt kun je er voor kiezen om een wachtwoord aan te maken zodat je de volgende keer sneller kunt bestellen en jouw eerder geplaatste bestellingen kunt bekijken.

  • Hoe volg ik mijn bestelling?

    Nadat je een bestelling hebt geplaatst wordt deze automatisch voorgemeld. Je ontvangt dan alvast een Track&Trace code per e-mail van de PostNL. Door op de link in de mail te klikken kun je jouw pakket volgen.

    Heb je geen Track&Trace code ontvangen? Dan raden wij je aan om eerst je spambox te controleren.

  • Bestelling niet ontvangen?

    Controleer allereerst de levertijd van het product en de status van je pakket met de Track&Trace code. Was je niet thuis? Dan probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een briefje achter met daarop een 'niet thuis-code'. Met deze code kun je zelf kiezen waar en wanneer je jouw pakket wilt laten bezorgen. Dit kun je dezelfde dag tot 22:00 uur aangeven bij de PostNL.
    Is de levertijd van het product al verstreken en heb je nog geen pakket ontvangen? Of werkt je Track&Trace code niet? Neem dan contact met ons op via de Wishpel klantenservice.

  • Bestelling annuleren?

    Is de bestelling al naar je onderweg of wordt deze gereed gemaakt voor verzending, dan is annuleren helaas niet meer mogelijk. Het is dan wel mogelijk om het pakket bij de deur te weigeren of om het bij het afhaalpunt te laten liggen. Het pakket zal dan automatisch weer bij ons retour komen. Wij zijn altijd bereid om te kijken of het nog mogelijk is de bestelling te annuleren. Neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via de Wishpel klantenservice.

  • Geen orderbevestiging ontvangen?

    Als je geen orderbevestiging hebt ontvangen dan raden wij je aan om eerst je spambox te controleren. Zit de orderbevestiging ook niet in je spambox? Dan zou het kunnen dat je niet het juiste e-mailadres hebt ingevoerd. Wij kijken dit graag voor je na. Neem gerust contact met ons op via de Wishpel klantenservice.

  • Plaatsen van een bedrijfsbestelling

    De producten die wij verkopen zijn vaak ook zeer geschikt voor zakelijk gebruik. Je kunt bij ons eenvoudig een bedrijfsbestelling plaatsen via de webshop. Tijdens het plaatsen van een bestelling kun je bij de adres- en contactgegevens de bedrijfsnaam invullen. Voor België kan het BTW-nummer ingevuld worden zodat je exclusief BTW kunt bestellen. Wil je zakelijk een groot aantal afnemen? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan per mail of bel +31 (0)181-462 432

Betalen

  • Hoe kan ik betalen?

    Veilig betalen kan bij ons op verschillende manieren. Je kunt bij Wishpel betalen door middel van:

    Betaalmogelijkheden - Nederland
    - iDeal: Is de meest gekozen betaalmethode van Nederland. Vertrouwd, veilig en gemakkelijk je aankopen afrekenen via je eigen bank met internet bankieren. 
    - Creditcard: Hiermee betaal je rechtstreeks met je Visa, Maestro of Mastercard. 
    - PayPal: Met PayPal betaal je snel, veilig en online met je eigen PayPal account. Hieraan kun je zowel je bankrekening als je creditcard koppelen. 
    - VVV Cadeaukaart: Ook hier betaal je heel gemakkelijk met je VVV Giftcard. Deze betaaloptie is mogelijk tot een bedrag van maximaal €50,-. Als het aankoopbedrag hoger is dan €50 euro, kunt u het resterende bedrag met een andere betaaloptie voldoen. 
    - Vooruitbetaling: Je kunt er ook voor kiezen na ontvangst van de factuur de betaling zelfstandig uit te voeren door middel van overschrijving of telebankieren. In beide gevallen dient de volledige betaling binnen 7 dagen na orderdatum op de rekening van Wishpel Webshops B.V. te zijn bijgeschreven. Indien de betaling niet binnen de gestelde termijn ontvangen is vervalt je bestelling. Betaling dient te geschieden o.v.v. je ordernummer ten name van:
    Wishpel Webshops B.V te Hellevoetsluis
    Rekeningnummer: NL02 RABO 0107 3435 17

    Betaalmogelijkheden – België/Buitenland
    - Bancontact/Mistercash: Is de meest gekozen online betaalmethode van België. Vertrouwd, veilig en gemakkelijk afrekenen via je eigen bank. 
    - Creditcard: Hiermee betaal je rechtstreeks met je Visa, Maestro of Mastercard. 
    - PayPal: Met PayPal betaal je snel, veilig en online met je eigen PayPal account. Hieraan kun je zowel je bankrekening als je creditcard koppelen. 
    - V Pay: Met deze handige betaalkaart van Visa Europe betaal je veilig met jouw persoonlijke chip en pin. 
    - Vooruitbetaling: Je kunt er ook voor kiezen na ontvangst van de factuur de betaling zelfstandig uit te voeren door middel van overschrijving of telebankieren. In beide gevallen dient de volledige betaling binnen 7 dagen na orderdatum op de rekening van Wishpel Webshops B.V. te zijn bijgeschreven. Indien de betaling niet binnen de gestelde termijn ontvangen is vervalt je bestelling. Betaling dient te geschieden o.v.v. je ordernummer ten name van:
    Wishpel Webshops B.V te Hellevoetsluis
    Rekeningnummer: NL02 RABO 0107 3435 17

  • Kan ik ook achteraf betalen?

    Op dit moment is het niet mogelijk om achteraf te betalen. Wij werken er hard aan om dit in de toekomst mogelijk te maken. Je kunt bij ons wel gebruik maken van iDeal, Creditcard, Paypal, V Pay, Bancontact/Mistercash of vooruitbetaling.

  • Mijn betaling is mislukt, wat nu?

    Je kunt het totaalbedrag van de bestelling binnen 7 dagen handmatig overmaken o.v.v. je ordernummer. Dit kan door middel van internetbankieren, overschrijving, creditcard of via je PayPal account. Of je kan er voor kiezen de bestelling opnieuw te plaatsen en alsnog met de gewenste betaalmethode af te ronden. Wij sturen de bestelling dan zo spoedig mogelijk naar je toe!

    Wishpel Webshops B.V.
    Te Hellevoetsluis
    IBAN / Rekeningnummer: NL02 RABO 0107 3435 17
    BIC: RABONL2U

  • Kortingscode/cadeaubon gebruiken?

    Je kan gebruik maken van een kortingscode of cadeaubon door de code in te vullen bij de stap ‘betalen’ in je winkelwagen. Door op het + plus icoon te klikken wordt er een invoerveld zichtbaar.

  • Werkt de code niet?

    Controleer of je de code exact overgenomen hebt. Let hierbij op: hoofdletters, spaties, en cijfers. Ook is het belangrijk om te controleren of je de code uit betrouwbare bron hebt ontvangen. Er zijn namelijk ongeldige codes in omloop. Als de code na deze stappen nog niet werkt dan zou het kunnen dat de code niet meer geldig is. Wij kijken dit graag voor je na. Neem gerust contact met ons op via de Wishpel klantenservice.

    Een cadeaubon is niet inwisselbaar voor geld. Mocht je een aankoop hebben gedaan met een cadeaubon en onverhoopt het product terug sturen, dan krijg je het bedrag terug in de vorm van een cadeaubon.

  • Vergeten code te verzilveren?

    Heb je net een bestelling geplaatst maar ben je vergeten om je kortingscode of cadeaubon te verzilveren? Stuur dan een mailtje naar onze klantenservice met daarin de code die je wilt gebruiken, je ordernummer, naam en bankrekeningnummer. Wij zullen dan controleren of de code nog geldig is. Zo ja, dan storten we het bedrag van je kortingscode of cadeaubon zo spoedig mogelijk terug.

  • Wat is het rekeningnummer?

    Het IBAN-nummer van Wishpel Webshops en de BIC-code vind je hieronder. Vermeld altijd je ordernummer in de omschrijving.

    IBAN: NL02 RABO 0107 3435 17 
    BIC: RABONL2U 

  • Ik wil een excl. btw factuur

    Op de factuur staat standaard de prijs inclusief BTW en exclusief BTW vermeld. Een exclusief BTW factuur en betaling is alleen mogelijk voor bedrijven uit het buitenland. Kies dan bij het plaatsen van de bestelling het juiste land en vul het BTW-nummer in. Deze wordt doormiddel van een security check gecontroleerd. Je kunt dan automatisch exclusief BTW betalen.

Bezorgen & afhalen

  • Als ik nu bestel, wanneer ontvang ik dan?

    Op werkdagen voor 16.00 uur besteld, morgen in huis.

  • Wordt het gratis bezorgd?

    Ja, bestellingen vanaf €75,- worden binnen Nederland gratis bezorgd. Bij bestellingen onder de €75,- komen er verzendkosten bij van €6,95 binnen Nederland. Voor België zijn de verzendkosten standaard €6,95 ongeacht de grootte van de order. Voor overige landen binnen de EU zijn de verzendkosten €19,00. Wij leveren niet aan Bulgarije, Cyprus, Estland, Hongarije, Kroatië, Letland, Litouwen, Slovenië, Slowakije en Tsjechië.

  • Kan ik ook afhalen?

    Ja, je kunt jouw bestelling afhalen bij Tuincentrum Aralia in Hellevoetsluis of bij een PostNL punt bij jou in de buurt. Afhalen is mogelijk nadat je een afhaalbericht hebt ontvangen per mail. Ons sfeervolle tuincentrum bevindt zich op Kreekweg 2a, 3223 LJ Hellevoetsluis.
    Kijk op www.aralia.nl voor meer informatie.

    Een PostNL afhaallocatie kun je vinden via de locatiewijzer van PostNL: www.postnl.nl/locatiewijzer

  • Avondbezorging mogelijk?

    Ja, je kunt zelf een gewenst tijdstip kiezen waarop je het pakket wilt ontvangen. Dit kun je kiezen bij stap 2 in het bestelproces. PostNL rekent voor avondbezorging een toeslag van €2,00. Deze optie is alleen mogelijk indien de producten die je wilt bestellen bij ons op voorraad zijn.

  • Afleverdatum kiezen mogelijk?

    Ja, je kunt zelf een gewenste datum kiezen waarop je het pakket wilt ontvangen. Dit kun je kiezen bij stap 2 in het bestelproces. Deze optie is alleen mogelijk indien de producten die je wilt bestellen bij ons op voorraad zijn.

  • Bezorgadres kiezen

    Wil je een ander bezorgadres kiezen dan het factuuradres? Vink dan bij het invullen van je gegevens het vakje “Verzenden naar hetzelfde adres” uit. Vervolgens kun je hieronder het adres invullen waar je het pakket bezorgd wilt hebben.

  • Bezorger niet geweest?

    Controleer allereerst de levertijd van het product en de status van je pakket met de Track&Trace code. Was je niet thuis? Dan probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een briefje achter met daarop een ’niet thuis-code’. Met deze code kun je zelf kiezen waar en wanneer je jouw pakket wilt laten bezorgen. Dit kun je dezelfde dag tot 22:00 uur aangeven bij de PostNL.

    Is de levertijd van het product al verstreken en heb je nog geen pakket ontvangen? Of werkt je Track&Trace code niet? Neem dan contact met ons op via de Wishpel klantenservice.

Retourneren

  • Hoe werkt retourneren?

    Retourneren bij Wishpel is heel eenvoudig. Is een product niet naar wens? Dan heb je bij ons maar liefst 30 dagen de tijd om het te retourneren. Download hier het retourdocument en vul hierop netjes al je gegevens in zodat wij de retouren zo snel mogelijk kunnen verwerken. Vervolgens kun je het product zonder opgaaf van reden gefrankeerd versturen via de PostNL, DHL of een andere koeriersdienst. Je kan het pakket retour versturen naar het volgende adres: Wishpel Webshops B.V. Kreekweg 2a, 3223 LJ Hellevoetsluis.
    Heb je een defect artikel ontvangen? Dan lossen wij dit graag voor je op. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

  • Artikel defect?

    Je hebt altijd recht op een goed product, punt. Is er toch iets mee aan de hand, dan lossen we het graag voor je op. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

  • Artikel niet naar wens?

    Heb je een artikel gekocht dat toch niet helemaal naar wens is? Bij ons heb je ruim de tijd, je kunt artikelen namelijk binnen 30 dagen retourneren. Een geldige reden is niet nodig, wij accepteren ‘daarom’ ook als reden. Wel is het belangrijk dat het product in de originele staat wordt terug gestuurd met retourdocument. Zorg ervoor dat je het pakket gefrankeerd verstuurt via een verzendmethode naar keuze en bewaar voor de zekerheid het Track & Trace nummer totdat je van ons bericht hebt ontvangen. 

  • Kan ik ruilen?

    Wij begrijpen het als je liever een ander product wilt. Je kunt het artikel dat niet naar wens is binnen 30 dagen retourneren met het bijbehorende retourdocument. Wij zullen jouw retourzending zo spoedig mogelijk verwerken en het bedrag terug storten op je rekening. Ondertussen kun je een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste artikelen zodat je deze weer snel in huis hebt.

  • Wanneer wordt mijn retour verwerkt?

    Nadat je een pakket retour hebt gestuurd duurt het vaak 1-2 werkdagen voordat wij het pakket in ons magazijn ontvangen. Daar worden de retouren nagekeken en verwerkt. Wij doen ons best deze zo snel mogelijk af te handelen. Wij garanderen dat je binnen 10 werkdagen na ontvangst van jouw retour(en) weer netjes je geld terug hebt of een nieuw product toegestuurd hebt gekregen.

  • Retour nog niet terug betaald?

    Wij zorgen er altijd voor dat je binnen 10 werkdagen na ontvangst van jouw retour(en) weer netjes je geld terug hebt of een nieuw product toegestuurd hebt gekregen. Mocht dit niet het geval zijn controleer dan je mailbox. Mocht je geen bericht van ons hebben ontvangen dan is er waarschijnlijk iets mis gegaan. Neem gerust contact met ons op via de Wishpel klantenservice.

  • Retourdocument downloaden

    Door hier te klikken download je het retourdocument. Vul het retourdocument in en stop het in de doos, zo kunnen wij jouw retour(en) zo snel mogelijk verwerken!

  • Retourvoorwaarden

    De retourvoorwaarden zijn opgenomen in onze algemene voorwaarden, deze vind je hier. Bij producten met afwijkende retourvoorwaarden staat het in de omschrijving of specificaties erbij vermeld.

Garantie

  • Artikelklacht melden?

    Je hebt altijd recht op een goed product, punt. Is er toch iets mee aan de hand, dan lossen we het graag voor je op. Hierbij volgen we altijd de wet.
    Alle producten komen nieuw van de leveranciers. Wanneer een product niet naar behoren functioneert of tijdens het transport beschadigd is geraakt horen wij het graag zo snel mogelijk.
    Afhankelijk van het product en de tijd dat het product in je bezit is ruilen wij het kosteloos om voor een nieuw exemplaar of repareren het gratis voor je.

  • Geen aankoopbewijs meer?

    Dat is geen enkel probleem! Wij kunnen dit voor je opzoeken. Stuur een mailtje met daarin je naam, adres en datum van bestelling of neem telefonisch contact op met onze klantenservice.

  • Is er een reparatie afdeling?

    Heb je het product bij ons gekocht? Dan heb je binnen de garantietermijn recht op een nieuw product of reparatie van de leverancier. Helaas hebben wij zelf geen reparatie afdeling.

  • Garantievoorwaarden

    De garantievoorwaarden zijn opgenomen in onze algemene voorwaarden, deze vind je hier. Bij producten met afwijkende garantievoorwaarden staat het in de omschrijving of specificaties erbij vermeldt.

Winkel & afhaallocatie

  • Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

    Afhalen kan nadat je een afhaalbericht voor jouw bestelling hebt ontvangen via de e-mail. Als je nog geen afhaalbericht hebt ontvangen is het nog niet mogelijk om je bestelling af te halen.
    Is de levertijd al verstreken maar heb je nog geen afhaalbericht ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice via de telefoon of e-mail.

    Wil je een product afhalen zonder deze van te voren in de webshop te bestellen? Bel dan voor de zekerheid vooraf naar +31(0) 181- 462 432 zodat wij kunnen controleren of dat het product voorradig is. Het product kan dan gewoon in de winkel afgerekend worden.

  • Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

    Het is mogelijk om je bestelling af te halen bij de informatiebalie op de tuinplantenafdeling van Tuincentrum Aralia in Hellevoetsluis. Ons sfeervolle tuincentrum bevindt zich op Kreekweg 2a, 3223 LJ Hellevoetsluis.
    Of je kunt je pakket ophalen bij een PostNL Pakketpunt bij jou in de buurt. De afhaallocatie kun je selecteren bij de stap ‘betalen’ in de winkelwagen.

  • Wat zijn de openingstijden?

    De openingstijden van het tuincentrum zijn:
    Maandag          13:00 – 17:30
    Dinsdag             9:00 – 17:30
    Woensdag        9:00 – 17:30
    Donderdag       9:00 – 17:30
    Vrijdag              9:00 – 21:00
    Zaterdag          9:00 – 17:30
    Zondag            Gesloten (vanaf 12 oktober zijn wij op zondagen geopend van 12:00 - 17:00 )
    Zondagen zijn wisselend per seizoen. Voor meer informatie en de actuele openingstijden en kijk je op www.aralia.nl

  • Kan ik mijn online aankoop ruilen/retourneren in de winkel?

    Ja, met je aankoopbewijs is het mogelijk om artikelen te ruilen of te retourneren in het tuincentrum. Je hebt bij ons namelijk altijd 30 dagen bedenktijd. Binnen die periode kan je altijd een product terugbrengen of ruilen bij onze servicebalie. Je krijgt je geld dan terug via dezelfde manier als hoe je betaald hebt.
    Heb je een defect product en wil je deze omruilen of retourneren in onze winkel? Neem dan van te voren even contact met ons op.

  • Bekijk onze winkel

    www.aralia.nl

Veelgestelde vragen

  • Zit er verlichting in de kersthuisjes?

    Alle kersthuisjes van Lemax worden geleverd inclusief LED verlichting. De verlichting kan geïntegreerd zijn in het huisje, maar in de meeste gevallen wordt er een batterijkastje met daarbij een LED lampje meegeleverd die je achter- of onderin het kersthuisje kunt steken. Indien gewenst kan er eenvoudig een 4,5 Volt adapter aangesloten worden op het LED lampje. Sommige Lemax huisjes worden inclusief 4,5 Volt adapter geleverd. Dit staat altijd bij de specificaties van het product vermeld.

  • Welke adapter kan ik gebruiken?

    Alle Lemax items kunnen aangesloten worden op een Lemax 4,5 Volt Power adapter. Deze zijn leverbaar met één of drie aansluitingen. Iedere aansluiting kan apart op een tafereel, verlichte accessoire, huisje of lampje aangesloten worden. Klik hier om naar de Lemax 4,5 Volt Power adapter te gaan.

  • Er zit geen adapter of verlichting bij mijn product, wat nu?

    Controleer allereerst of dat er verlichting of een adapter bij het product hoort te zitten. Dit staat bij ieder product op de site vermeld.Heb je dit nagekeken maar kun je het niet in de verpakking vinden? Alle artikelen komen bij ons nieuw van de leverancier en worden ongeopend verzonden. Het batterijenkastje met lampje eraan of de adapter zit standaard in de verpakking. Soms zit deze aan de andere kant in het piepschuim met een piepschuim klepje erop, waardoor dit niet duidelijk zichtbaar is (zie onderstaande foto).

  • Is er ook een Lemax catalogus beschikbaar?

    Helaas is er geen catalogus beschikbaar met alle nieuwe Lemax items. Wij hebben het volledige Lemax assortiment op onze webshop staan. Ben je op zoek naar de nieuwste collectie. Klik dan hier

  • Zijn jullie het hele jaar door geopend?

    Je kunt vanaf juni/juli tot half januari bij ons shoppen. Wij doen ons uiterste best om alle Lemax items zo lang mogelijk voor jou beschikbaar te stellen. Hierdoor kun je al vanaf juni/juli in de voorverkoop Lemax items inslaan! Helaas ontkomen wij er niet aan om de kerstshow in januari af te bouwen en onze webshop half januari te sluiten.

  • Hebben jullie ook een showroom/winkel?

    Wij hebben een prachtig tuincentrum waar je ieder jaar vanaf oktober onze schitterende kerstshow kunt bezichtigen. Met trots kunnen wij zeggen meervoudig genomineerd te zijn voor de "Beste Kerstshow van Nederland" en dat wij deze fantastische prijs zelfs al eens in ontvangst hebben mogen nemen! Het is uiteraard ook mogelijk om je bestelling af te halen in onze winkel. Bekijk hieronder onze video's van de kerstshow van 2016 en de opbouw van de Lemax afdeling. Ons adres is:
    Tuincentrum Aralia
    Kreekweg 2A
    3223 LJ Hellevoetsluis

Kom je er echt niet uit? Wij staan voor je klaar!

Bel +31(0)181-462 432

info@wishpel-village.nl

Kreekweg 2 A, 3223 LJ Hellevoetsluis